Bársonyos Reform

A bársonyos reformoktól tényleg nem kell félni, nem fognak fájni. A konvergencia, versenyképesség jelszava kapitalista métely, ezektől most megvédjük a népet. Red Velvet bácsi összegyűjti nektek, mitől kap erőre a magyar gazdaság. Az első három hét eredménye: -420 milliárd!

Utolsó kommentek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Tolatóvágány: megszűntették a vasúti hivatalt!

2008.06.06. 14:05 | Red Velvet | 2 komment

A kormány egy ma kiadott rendeletével megszüntette a 2006. január 1-én létrehozott Magyar Vasúti Hivatalt, és egyúttal felmentte Antal Dánielt, a Hivatal hat évre kinevezett elnökét. A Hivatal szervezeti jogutódja 2008. július 1-től a műszaki, biztonsági kérdésekkel foglalkozó Nemzeti Közlekedési Hatóság.

A Hivatal missziója az volt, hogy a több szereplős európai piac minden vasúttársasága számára biztosítsa a környezetbarát vasúti infrastruktúrához való hozzáférés azonos feltételeit. Az üzleti életet szabályozó ár- és engedélyező hatóságként azért dolgozunk, hogy a magyarországi pályahálózatokat használó vasúttársaságok versenyképes áron, szerződéses kötelezettségeiket pontosan betartva, az adófizetők hosszú távú érdekeit figyelembe véve fejlesszék szolgáltatásaikat.

Ha vannak reformok, amikkel a szélesebb közvélemény is többnyire egyetértett, azok a fogyasztóvédelmi tipusú intézkedések. Létrehoztak egy hivatalt, amely az utasok és az adófizetők érdekeit képviselte a MÁV (inklúdid menedzsment & szakszervezetek) érdekei helyett.  És persze ha kellett, beszólt a kormánynak is. Ez nyilván egyszerre fájt Postás Palinak és Gaskó Pistának. Kíváncsi vagyok, hogy az Egészségbiztosítási Felügyeletet mikor olvasztják be az ÁNTSZ-be. A Vasúti Hivatal három hétig még hivatalban lévő elnökétől, a Bársonyos Reform kritikus olvasójától (http://antaldaniel.blogspot.com/ ) addig is mi kérünk elnézését.

A bejegyzés trackback címe:

https://barsonyosreform.blog.hu/api/trackback/id/tr5506768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adaniel · http://antaldaniel.blogspot.com/ 2008.06.08. 11:04:44

Köszönöm, Red Velvet, továbbra is kritikus és érdeklődő olvasóként!

A vasúti hivatal honlapja még július 1-ig áll. A hivatal minden döntéselőkészítő anyaga és összes döntése, összesen legalább 3000-4000 oldal még fenn van korlátozásmentesen az interneten a megszűnésig: vasutihivatal.gov.hu/

Különösen a vasúti piac almenüben találhatnak az olvasók olyan anyagokat, hogy miként lehet egy új 'piacteret' létrehozni, ahol 72 évig se pluralizmus, még több ideig piac se volt.

A Térségi vasutak kiemelt témában (vasutihivatal.gov.hu/palyahalozatok/Tersegi_vasutak) pedig többek között arról dogmáról próbáltuk lerántani a leplet, hogy a hazai vasúti rendszer a vidéki mellékvonalai miatt volna krónikusan veszteséges; azt próbáltuk megmutatni, hogy ez olyan logika, mintha az autópályaépítés finanszírozási hiányait a kisvárosi utak kátyuzásán megspórolt pénzből próbálná valaki betömködni. Ez az egyetemes szolgáltatás, illetve a piaci kudarcok gondolatához tehet hozzá valamit.

Mivel hasonló körülmények között törték meg már a PSZÁF, az Energia HIvatal és a Vasúti Hivatal vezetését, szervezetét is, szerintem az egyik legsürgősebb teendő az árszabályozó szervezetek autonómiájának alkotmányos megerősítése. Ezek a szervezetek az MNB-hez és a bíróságokhoz hasonlóak, ugyanis a polgári jog alanyai között kötetett szerződésekben az árakat módosíthatják olyan területeken, ahol az árak (pénzverési, nagyfeszültségű villamos-energia, távközlési-gerinc, gáz- vagy vasút hálóztai monopóliumok miatt) nem versenyben alakulnak ki. Magyarország egyik legsúlyosabb gazdaságpolitikai problémája, hogy ezekben az árakba a politikusok belenyúlhatnak - ami egyébként a szociális piacgazdaság alkotmányos elvével teljesen ütközik. A gáz, a villany vagy a vasút árainak manipulálása és költségeinek dugdosása félbillió körüli rejtett, illetve árnyék-költségvetési tételeket hoz létre, ami gyakorlatilag az egész közpénzügyi rendszer konszolidációját lehetetlenné teszi.

Slim Panatella 2008.06.09. 11:28:38

Egyszerűbb és bársonyosabb lenne, ha az MVH jogosítványait egy az egyben megkapnák a szakszervezetek.
Címkék: közlekedés reform vasút szabó pál
süti beállítások módosítása