A kormány egy ma kiadott rendeletével megszüntette a 2006. január 1-én létrehozott Magyar Vasúti Hivatalt, és egyúttal felmentte Antal Dánielt, a Hivatal hat évre kinevezett elnökét. A Hivatal szervezeti jogutódja 2008. július 1-től a műszaki, biztonsági kérdésekkel foglalkozó Nemzeti Közlekedési Hatóság.
A Hivatal missziója az volt, hogy a több szereplős európai piac minden vasúttársasága számára biztosítsa a környezetbarát vasúti infrastruktúrához való hozzáférés azonos feltételeit. Az üzleti életet szabályozó ár- és engedélyező hatóságként azért dolgozunk, hogy a magyarországi pályahálózatokat használó vasúttársaságok versenyképes áron, szerződéses kötelezettségeiket pontosan betartva, az adófizetők hosszú távú érdekeit figyelembe véve fejlesszék szolgáltatásaikat.
Ha vannak reformok, amikkel a szélesebb közvélemény is többnyire egyetértett, azok a fogyasztóvédelmi tipusú intézkedések. Létrehoztak egy hivatalt, amely az utasok és az adófizetők érdekeit képviselte a MÁV (inklúdid menedzsment & szakszervezetek) érdekei helyett. És persze ha kellett, beszólt a kormánynak is. Ez nyilván egyszerre fájt Postás Palinak és Gaskó Pistának. Kíváncsi vagyok, hogy az Egészségbiztosítási Felügyeletet mikor olvasztják be az ÁNTSZ-be. A Vasúti Hivatal három hétig még hivatalban lévő elnökétől, a Bársonyos Reform kritikus olvasójától (http://antaldaniel.blogspot.com/ ) addig is mi kérünk elnézését.
Utolsó kommentek