A Fidesz felszólítja a kormányt, hogy állítsa le propagandakiadásait, ne költsön újabb milliókat kormányzati kommunikációra - erről Ágh Péter, az ellenzéki párt képviselője beszélt szombati sajtótájékoztatóján Budapesten. A fideszes politikus szerint "zajlik a kisebbségi kormány végjátéka", amit az is mutat, hogy a vidékfejlesztési kommunikációra 6 milliárd forintot költenek, most pedig kiderült, hogy az Új Magyarország kiadvány újabb füzetére 130 millió forint megy el. Hangsúlyozta: a Fidesz jobb helyet is el tudott volna képzelni ennek a 130 millió forintnak, például a koraszülött ellátásra fordította volna. (MTI, 2008. június 7.)
A Fidesz szerint továbbra is propagandára költi az adófizetők pénzét a kormány. Cser-Palkovics András azt mondta: a korábban a reformintézkedéseket népszerűsítő, több százmilliós kommunikációs kampány után most 200 millió forintért egy új honlapot készíttetett a Miniszterelnöki Hivatal. A Fidesz helyettes szóvivője feleslegesnek tartja a hétfőn induló kormányszovivo.hu weboldalt. A Miniszterelnöki Hivatalnak ugyanis van saját internetes oldala és fizetett köztisztviselői, akik ezt üzemeltetik.
A kormányszóvivő az újságírók esélyegyenlőségével magyarázza a honlap szükségességét, szerinte így a vidéki szerkesztőségek is azonnali híreket kapnak a kormányszóvivői tájékoztatóról. Daróczi Dávid szerint a 200 millió forint felét a hardverek beszerzésére, a fejlesztésre és a rendszer egyéves üzemeltetésére költötték el. (HírTV, 2008. június 15.)
Elindult a www.kormanyszovivo.hu illetve a sajto.kormanyszovivo.hu weboldal, közölte Budai Bernadett kormányszóvivő. Tájékoztatása szerint az oldalon a legfrissebb hírek mellett a fontosabb ügyintézési és kapcsolatfelvételi információk is megtalálhatók. A sajto.kormanyszovivo.hu-n - a regisztráció után - élőben nyomon követhetők lesznek a kormányszóvivői tájékoztatók, amelyekben kulcsszó alapján keresni is lehet majd. Budai Bernadett hangsúlyozta, a teljes nyilvánosság megteremtése volt a cél, hogy minden médium képviselője, akár vidékről is, azonnal kaphasson információt. Hozzátette, a nekik szóló kérdéseket ezen a honlapon keresztül is fel lehet tenni. Arra a kérdésre, hogy a 200 millió forintos ajánlat volt-e a legolcsóbb a közbeszerzési eljárás során, azt válaszolta: ár-érték arányban ez volt a legmegfelelőbb. (Index, 2008.június 16.)
Három kis színes hír az NDK televízió zenés ajándékkosarából. 200 millióért a Bársonyos Reform redakciója eddig le sem hajolt, de most tegyünk kivételt és ragadjuk meg a pillanat nagyszerűségét! Ám előbb szögezzük le: nem vagyunk hívei a "kormánypropaganda helyett költsenek lélegeztetőgépre" lózungnak, különösen, ha uniós forrásokból megvalósuló projektek kötelező tájékoztatási feladatairól van szó. A hatmilliárdos vidékfejlesztési kampány fut a televízióban, minden országban hasonló középszar uniós kommunikáció tenyész. Sőt, ha a bársonyos világ előtti reformelszánás alatt a harcosok nem egymást, hanem a közvéleményt akarták volna meggyőzni, nem adhatták volna 300 forinton az egészségügyi reformot sem. De ez az új honlap a nemreformok magyarázatához, ez tényleg érdek nélkül tetszik. Ismerünk olyan internetes ügynökséget, amelyik kicsit szégyenkezett, amikor egy ennél izmosabb produktumot kétmillióért megcsinált és nyolcért kiszámlázott. Na de kétszáz? Bár nyilván volt, akinek "ár-érték arányban ez volt a legmegfelelőbb."
Utolsó kommentek