Bársonyos Reform

A bársonyos reformoktól tényleg nem kell félni, nem fognak fájni. A konvergencia, versenyképesség jelszava kapitalista métely, ezektől most megvédjük a népet. Red Velvet bácsi összegyűjti nektek, mitől kap erőre a magyar gazdaság. Az első három hét eredménye: -420 milliárd!

Utolsó kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kiadáscsökkentés helyett osztogatási kassza : -60 milliárd

2008.06.17. 13:10 | Red Velvet | 1 komment

Egyre jobban növekszik a kormány mozgástere az idei költségvetésben, amit aztán év vége felé belátása alapján felhasználhat akár hiánycsökkentésre, akár költekezésre.A Pénzügyminisztérium mai sajtótájékoztatóján alig 10 milliárddal csökkentette csak az éves hiányvárakozását, pedig logikusan legalább 70 milliárddal vihette volna lejjebb a deficittervét. Vagyis az év hátralevő részére hagyott egy 60 milliárdos puffert, és a kormány döntésétől függően fogja "felhasználni" ezt a tételt. Dióhéjban a mai fejlemény: a pénzügyi tárca úgy mérsékelte 26 milliárd forinttal a hat hónap alatt felhalmozódó, tehát június végéig kumulált hiányszámot, hogy közben 43 milliárdos kiadást júniusra előrehoznak. Vagyis ha nem hoznák előre ezt a 43 milliárdos tételt, úgy közel 70 milliárddal lenne alacsonyabb a június végéig felgyülemlő hiány az eddig gondoltnál. Ezt a 70 milliárdos deficitelmaradást pedig indokolt lett volna az éves számban is szerepeltetni, ám helyette csak 10 milliárddal szállították lejjebb a hiánytervet.

Nem lehet elmenni szó nélkül amellett sem, hogy mi is az a 43 milliárd forintos kiadáselőrehozás. A kiadott közlemény szerint "szükségessé vált a MÁV számára mintegy 43 milliárd forint értékben termelési támogatás kifizetés előrehozása a második félévről" júniusra. Keller László államtitkár ezt közelebbről meg nem nevezett finanszírozási okkal indokolta, és közölte, semmiféle feltételt nem szabott a kormány a kiadáselőrehozáshoz. A vasúttársaság év közbeni megsegítése már-már menetrendszerűen következik be, az éves költségvetés alapján folyósítandó pár százmilliárdos dotáción felül valamilyen okból a büdzsé segítő kezet szokott nyújtani a MÁV-nak. Tavaly például 60 milliárdos apanázst adott a költségvetésbe betervezetten felül hitelkiváltásra, most ennél kisebb segítséget nyújt. Nem vennénk rá mérget azonban, hogy a mostani 43 milliárdos tétel csak a támogatás előrehozása lenne csak és a második féléves dotációt ennyivel visszafogják majd. (index, 2008. jónius 17.)

Ha az index jóslatai bejönnek, 43 milliárdból az egész pályavasutat be lehet vonni bársonnyal.Tavaly a MÁV 187 milliárd forint éves állami támogatáson és árkiegészítésen felül egyszeri 112 milliárdos alaptőkemelésben is részesült, azaz minden egyes magyar állampolgármak fejenként 30 ezer forintjába került. Végülis megérte, hiszen európai színvonlaú, gyors és kényelmes vasutunk van. Szerintem ne álljunk meg félúton; idén is kapjanak legalább ugyanannyi pluszpénzt Gaskó István nagyobb dicsőségére. Főleg, hogy Vasúti Hivatal sincs már, amelyik okoskodhatna, mire költsék a pénzt. A maradék 17 milliárdból is biztos fontos és szép dolgok születnek majd, például 85 darab kormányszóvivői honlapot lehetne rittyenteni belőle, minden miniszternek, államtitkárnak és szakállamtitkárnak jutna egy.

A bejegyzés trackback címe:

https://barsonyosreform.blog.hu/api/trackback/id/tr49525325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cikász 2008.06.17. 19:57:50

Tudom, hogy népszerűtlen leszek, de ebből a pénzből nyugodtan ki lehetne fizetni a MÁV-nál tízszer több utast szállító BKV hiányzó 20 milliárdját. A BKV alulfinanszrozott, a MÁVB túlfinanszrozott.
Címkék: máv költségvetés osztogatás
süti beállítások módosítása