Bársonyos Reform

A bársonyos reformoktól tényleg nem kell félni, nem fognak fájni. A konvergencia, versenyképesség jelszava kapitalista métely, ezektől most megvédjük a népet. Red Velvet bácsi összegyűjti nektek, mitől kap erőre a magyar gazdaság. Az első három hét eredménye: -420 milliárd!

Utolsó kommentek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Mégsem szűnik meg 12 MÁV-mellékvonal: -1,5 milliárd

2008.05.07. 23:11 | Red Velvet | 13 komment

"Tovább járnak a személyvonatok azon a 12 alacsony forgalmú vasútvonalon is, amelyre eredetileg május 31-ig szólt a személyszállítási megbízás. Szabó Pál gazdasági és közlekedési miniszter kedden újságíróknak, Budapesten elmondta: a közlekedési tárca az év végéig szólóan megrendeli a vasúti személyszállítási közszolgáltatást a 12 vonalon. (...) Újságírói kérdésre válaszolva elmondta: a MÁV rendszere olyan, hogy nem lehet pontosan meghatározni egy szárnyvonalra lebontva a költségeket. A működési költségek nem számottevők, a gond a kihasználatlanságban jelentkezik." (MTI, 2008. május 6.)

Kezdésnek nem rossz, de ne álljunk meg félúton! Indítsuk újra a már bezárt, teljességgel kihasználatlan szárnyvonalakat is! Így soha nem kell azon törni a fejünket, hogy jut-e pénz a valóban kihasznált, pusztuló fővonalak fejlesztésére. A leépített vasutasokat pedig vegyék vissza és kapják meg a 18%-os béremelést! Ha a működési költségek úgyse számottevőek, legyen ingyenes az egész! Sőt, minden utas kapjon 300 forintot egy fordított vizitdíj-automatából!

BREAKING: Elfogadva az ide kommentelő szakértők véleményét, módosítom az összeget. Egyébként az Inforádióban hangzott el a fals szám, én meg nem néztem utána. Abban viszont nem értek egyet Adaniel úrral, hogy nem kéne bezárni azt, amit nem használnak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://barsonyosreform.blog.hu/api/trackback/id/tr94459230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.05.10. 13:21:45

az ingyenes tömegközlekedéssel én is egyetértek

bár nekem az is jó, ha fizetős lesz minden, az államilag támogatott közlekedtetés és orvoslás, stb.. is, csak akkor ne szedjenek be egy fillér adót se, mert minek?
köszi

Red Velvet 2008.05.10. 16:30:00

Ron Paul ösztönös magyar tanítványával állunk szemben? De azért hadseregre vagy katasztrófaelhárításra te is szednél adót, gondolom...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.05.11. 10:06:33

nem
minek?
most, hogy sok adót szednek van rendes hadseregünk meg katasztrófavédelmünk?
no ugye

egyébként szerintem a hadseregnek nem sokkal több értelme van, mint a rendőrségnek
vagyis mint a semminek

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2008.05.12. 23:19:39

Az állítólag legeredménytelenebb 14 mellékvonal bezárássa 1 milliárd forintot se hozott évesítve. Vajon ki és miért veszi be azt a mesét, hogy -15 milliárd forint az eredménye annak, hogy ezek a vasútvonalak nem szűnnek meg? És az miért volna jó, ha megszűnnének?

ebalazs 2008.05.13. 00:29:23

tényleg jó lenne korrigálni ezt a számot, 1 mrd lehet a jó becslés, kettőnél többet nem lehet ide beírni. nem tudom honnan van a szám, mert a máv sem mond ennyit, de az ó számaik eleve teljesen fals adatok (máshol keletkezett veszteségekvannak átkönyvelve). persze a maradék veszteség 2/3-át is elpazarolják, de hát ez az egész mávra igaz.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2008.05.13. 18:49:31

Na de mit jelent az, hogy nem használnak egy szárnyvonalat? Mikor nem használják? A hadsereg bázisaira vezető szárnyvonalakat pl. csak akkor használják, amikor feltöltik a készleteket, amikor hadgyakorlat van, vagy amikor valamilyen katonai műveletet kell támogatni. De ebből mi következik azokra a napokra, amikor ilyen nincs?

Egy magánkézben lévő telefontársaságnak eszébe sem jutna felmondani azokat az előfizetői szerződéseket, amelyek végén vidéken élő nagymamák laknak. Hiába fizet kevés számlát a nagymama, a városban élő unokái rendszeresen hívják, ezért ott keletkezik nyereség. Viszont ha a nagyinak felmondanak, akkor az egész család keres egy olyan szolgáltatót, aki hajlandó a nagyit kiszolgálni, vagyis a városi nagy ügyfélszámla is eltűnik.

Szerintem közgazdasági szempontból tökéletesen értelmetlen egy hálózat gerinc- és szárnyvonalainak, illetve fő- vagy mellékvonalainak a szembeállítása. Egyébként amikor megnéztük, hogy tényleg nem használják-e ezeket a vonalakat, pont kétszer annyi utast találtunk minden ellenőrzésen, mint amennyit a bezárásban érdekelt szolgáltató kimutatott.

Red Velvet 2008.05.13. 20:14:58

A nagyi telefonja esetében is van alternatív szolgáltató, sőt alternatív díjcsomag is. Nem lehet, hogy egy kihasználatlan szárnyvonal esetében a Volán az utasoknak és az adófizetőknek is versenyképesebb szolgáltatást nyújtana?

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2008.05.14. 20:44:42

Kedves Red Velvet, ezt soha nem fogjuk megtudni, amíg nem írunk ki erre egy versenyt. Bár nekem az a véleményem, hogy egy vasútvonal mentén élők kiszolgálását a Volánnál még olcsóbban látnál egy alternatív vasúttársaság. Nagyon kellemetlen volna, ha egy veszteséges közszolgáltatást verseny nélkül odaítélnénk egy másik monopolszolgáltatónak.

Red Velvet 2008.05.14. 20:59:21

Ebben egyet értünk. De engem zavar, hogy a Szentes-Orosháza vonalon tízen, ha ülnek. Ez nagyvonalú számítással is azt feltételezi, hogy az utazásuk 5-6%-át fedezi a jegyár, a többit én fizetem. Azt a pénzt Szívesebben adnám a Szeged-Bp intercity fejlesztésére, mert az viszont tele van.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.05.15. 16:13:54

add oda, ki tiltja meg?
látod, hogy nem kell adót szedni
átutalsz pénzt a MÁVnak, hogy ebből fejlesszék a Szeged-BP járatot
ha még pár ember így tesz, talán eléritek a célotokat

Red Velvet 2008.05.15. 19:59:39

Világos, mert így nem az adómból fizetik a szárnyvonalat, hanem a cserkészperselyből.

Antal Daniel · http://antaldaniel.blogspot.com/ 2008.05.17. 00:44:58

Na persze, de ha Orosháza és Szentes között a tankok az országúton járnának és kicsit összetöredezni az aszfalt akkor bezzeg azt mondanád , hogy ezt kinek az adójából fogják megjavítani...

Red Velvet 2008.05.17. 09:43:18

Ezek szerint szárnyvonalakra azért van szükség, hogy hadgyakorlat esetén ne törjön össze az aszfalt?
Címkék: közlekedés gazdaság máv reform osztogatás szabó pál
süti beállítások módosítása